1. Uzcel pilsētu
2.Krāsas un formas
3.Atkarto pēc zīmējuma
4.Uzceļ pēc piemēra
|
Bērns ar invaliditāti sasniedz pilngadību: vecāku tiesības un juridiskie soļi
Pilngadības sasniegšana ir nozīmīgs dzīves posms bērnam ar invaliditāti. Tas ir brīdis, kad mainās ne tikai sociālā loma un atbildība, bet arī juridiskais statuss. Ģimenēm, kurās aug bērns ar invaliditāti, šis pārejas posms var būt īpaši nozīmīgs, jo tas ietekmē gan ikdienas lēmumu pieņemšanu, gan tiesību nodrošināšanu.
No 18 gadu vecuma persona Latvijā kļūst pilngadīga un iegūst pilnu rīcībspēju. Tas nozīmē, ka likums viņu atzīst par tiesīgu patstāvīgi pieņemt lēmumus visās dzīves jomās — sākot no medicīniskās aprūpes un finanšu jautājumiem līdz līgumu slēgšanai un īpašuma pārvaldīšanai.
Līdz pilngadībai vecāki vai aizbildņi automātiski pārstāv bērna intereses. Pēc 18 gadu sasniegšanas šīs tiesības beidzas, un jebkāda turpmāka pārstāvība ir iespējama tikai tad, ja to paredz likums vai ir pieņemts atbilstošs tiesas lēmums.
Pilngadīga persona pati lemj par savu ārstēšanu, izglītību, finanšu lietām un citiem būtiskiem jautājumiem. Ja veselības stāvoklis ierobežo spēju pieņemt informētus lēmumus, tas var radīt situācijas, kurās nepieciešams papildu tiesiskais regulējums, lai nodrošinātu personas interešu aizsardzību.
Latvijas tiesību sistēmā pastāv noteikti mehānismi, kas paredzēti, lai aizsargātu personas, kuras nespēj patstāvīgi rīkoties savās lietās. Tie ir izveidoti, lai nodrošinātu gan personas tiesību ievērošanu, gan drošību, vienlaikus respektējot cilvēka cieņu un autonomiju.
Pēc pilngadības sasniegšanas valsts un pašvaldību iestādes, medicīnas iestādes un finanšu institūcijas sazinās tieši ar personu, nevis ar vecākiem. Tas nozīmē, ka informācijas pieejamība un lēmumu pieņemšana notiek citā kārtībā nekā nepilngadības laikā.
Laiks pirms un pēc 18 gadu sasniegšanas ir būtisks, lai saprastu, kā mainīsies ikdienas kārtība, piekļuve pakalpojumiem un tiesību īstenošana. Šis posms prasa rūpīgu izvērtējumu un sagatavošanos, lai nodrošinātu nepārtrauktu atbalstu un aizsardzību. Precīzi dokumenti – stipra aizsardzība Tiesas process sākas ar dokumentiem. Katrs vārds, katra atsauce un katrs pielikums var izšķirt lietas iznākumu. Dokumentu sagatavošana “Santas Survilas konsultāciju birojā” nodrošina, lai jūsu pieteikums tiesai būtu juridiski pamatots ar faktiem un sagatavoti laikā. Biežāk uzdotie jautājumi par aizgādnību pilngadīgām personām ar invaliditāti 1.Kas ir aizgādnība pilngadīgai personai ar invaliditāti? Aizgādnība ir tiesas noteikts mehānisms, kas nodrošina personas interešu aizsardzību, ja veselības stāvokļa dēļ viņa nespēj patstāvīgi rīkoties savās lietās. 2. Kad nepieciešama aizgādnība? Ja persona nespēj pieņemt informētus lēmumus par veselību, finansēm vai īpašumu, un tas apdraud viņas intereses vai drošību. 3. Kā ierosināt aizgādnības procesu? Tiesā iesniedz pieteikumu, pievienojot medicīniskos atzinumus un citus pierādījumus. Pieteikumu var iesniegt radinieki, sociālais dienests vai citas ieinteresētās personas. 4. Vai aizgādnība nozīmē pilnīgu tiesību zaudēšanu? Nē. Tiesa nosaka, kādās jomās persona saglabā rīcībspēju un kādās to īsteno aizgādnis. 5. Vai aizgādnību var pārtraukt? Jā, ja veselības stāvoklis uzlabojas un persona spēj patstāvīgi rīkoties savās lietās. 6. Kā izvēlas aizgādni? Parasti priekšroka tiek dota tuviem radiniekiem. Ja tādu nav, aizgādni var iecelt no pašvaldības vai citas piemērotas personas. 7. Kādi ir aizgādņa pienākumi? Aizgādnis pārstāv personas intereses, pārvalda mantu. (c) SANTA SURVILA
|
Ассистенту учителя: Как помочь ученику с расстройством аутистического спектра во время МЭЛТДАУНА (эмоционального срыва) в школе
Ссылка на источник: Надія Есманова - сторінка про Аутизм/ Інклюзію/ Психологію * Перевод сделанный с помощью гооглеУ автора есть страница на facebook Другие статьи о РАС на сайте: ОСОБЕННОСТИ ПОИСКА ПРОПАВШИХ ДЕТЕЙ С АУТИЗМОМ |
|
Innovatīvu metožu izmantošana pedagoģiskajā procesā nereti ir izaicinoša, par to aktualitāti un ilgtspēju vislabāk liecina bērnu aizrautība un dabiskā vēlme izzināt jauno un neierasto. Lego aktivitāšu priekšrocība ir to piemērotība visām vecuma grupām. Lego konstruktori ir kļuvuši populāri visā pasaulē , arī mūsu, tehnoloģiju laikmetā, vēljoprojām pilda ne tikai izklaidējošo , bet arī izglītojošo funkciju. Lego terapija ir īpaši izstrādāta metode, kur tiek pielietotas dažāda veida aktivitātes ar lego konstruktoriem. Tās pamatlicējs ir ASV neiropsihologs Daniels Legofs. Pētījumi apliecina lego terapijas pozitīvo ietekmi arī uz bērniem ar saskarsmes , autiskā spektra un citiem attīstības traucējumiem. Manipulācijas ar lego konstruktoriem attīsta smalko motoriku, palīdz stiprināt rokas muskulatūru, palielina uzmanības koncentrēšanas ilgumu. Attīsta vairākas fiziskās prasmes: rokas un acu koordināciju (tiek vingrināta rokas un acu saskaņota darbība, abu roku vienlaicīga darbība). Bērna vēlme īstenot ieceri, virza uz pašvadītu darbību un māca organizēt savu darbaprocesu. Kopīgu projektu realizācija pilnveido un attīsta sākotnējās sadarbības un komandasdarba prasmes. Paralēli problēmrisināšanai, bērni mācās sociālās prasmes -iejūtību, atbildību,pacietību un dalīšanos. Atklāj sevī, un novēro citos, tādas īpašības kā neatlaidību , mērķtiecību,prieku, lepnumu un gandarījumu par saviem sasniegumiem, arī sarūgtinājumu parneizdošanos, un mācās tās izpaust sev un citiem pieņemamā formā. Bērniem, dažāda veida ungrūtības pakāpju īstenoti projekti ar lego konstruktoriem, ir vizualizēts apliecinājums savāmspējām un radošumam un motivācija jauniem izaicinājumiem. (c)
Lāsīt vairāk.... |
|
Игра 1. Знакомство с песком. Сам процесс знакомства с песком может растянуться на несколько занятий. Первое, что стоит сделать, просто попробовать его на ощупь. На вид кинетический песок очень похож на мокрый песок, но при этом на ощупь он абсолютно сухой. Попробуйте слепить из песка самую простую фигуру, например небольшой шарик, получаются фигуры, а затем просто надавите на фигуру пальцем и фигура растекается по поверхности. Если пропустить песок сквозь пальцы, он как будто течет. Такие простые занятия с кинетическим песком отлично способствуют релаксации. Теперь, когда вы познакомились с удивительными свойствами песка, можно приступать к играм. Игра 2. Готовим печенья и кексы. Для этой игры вы можете использовать различные формы для выпечки, кулинарные высечки, формы для выпечки и даже скалку. Песок не прилипает к ним, после игры достаточно будет помыть формы и их снова можно использовать на кухне по прямому назначению. Ребенку можно предложить раскатать песок как тесто. Раскатываем кинетический песок скалкой. При помощи форм можно печь печенье различной формы и устраивать настоящее чаепитие для кукол и игрушек. Отлично впишется в эту игру игрушечная плита, если она у вас есть. Можно выкладывать печенье на тарелки определённых цветов, можно посчитать печенье, а затем разложить на тарелки по количеству печенья. Игра 3. Тренируем навыки владения ножом. Все родители очень хотят научить ребенка орудовать этим предметом, но при этом так, же всем страшно доверить нож в неумелые ручки малыша. Кинетический песок станет отличным материалом для тренировки. Из песка вы можете сделать «хлеб», «масло» или колбаски, вручить ребенку пластиковый нож и предложить нарезать хлеба или приготовить бутерброды. Также Вы можете попросить ребёнка поделить торт на 2,4,6 частей и т.д. Посчитать их. Игра 4. Прятки Дети очень любят играть в прятки, и в этом плане кинетический песок представляет собой безграничное поле для игр с детьми разных возрастов. Самые простые прятки в песке можно спрятать несколько маленьких предметов и предложить ребенку найти их. Это могут быть игрушки из киндера, детали конструктора, фигурки от сортера, пуговки, шарики и прочие мелкие предметы. Задача ребенка может быть
Тем самым ребёнок будет ориентироваться в направлении право-лево, верх-низ. Либо наоборот, ребёнок спрячет от Вас игрушку и будет Вам давать инструкцию, где её найти. Ваша фантазия может быть безгранична. Играя в такую игру, будьте внимательны, не оставляйте ребенка одного, чтобы он случайно не потянул в рот мелкие предметы и не подавился! Прятки обучающие. Для детей постарше вы можете прятать уже не просто игрушки, а цифры или буквы и просить найти определенную цифру или определенную букву. Из найденных цифр можно составлять примеры, а из найденных букв слова. Вы задумываете слово, записываете его на бумажке и предлагаете ребенку найти в куче кинетического песка нужные буквы для составления слова. Игра 5. Пишем на песке Эта игра также подходит для детей, которые учатся считать, изучают алфавит или учатся читать и писать. Пишем первые слова на кинетическом песке, Вы можете тренироваться писать на песке буквы, цифры, слова, решать простые примеры или учиться читать слоги и слова. Выводить буквы и цифры палочкой на песке, счетной палочкой, палочкой от мороженного гораздо веселее, чем ручкой на бумаге, а значит, наверняка эта игра увлечет ребенка гораздо больше! Игра 6. Лепим из кинетического песка Передать всю прелесть кинетического песка на словах или фотографиях очень сложно, ee нужно прочувствовать, попробовав песок руками! Кинетический песок отлично подходит для лепки фигур формочками. Вы можете лепить из него различные формы и изучать их с ребенком, используя в качестве формочек фигурки из сортера или предложить ребенку слепить буквы и цифры (для облечения задачи можно предварительно распечатать трафареты на листе А4 или половины А4). Также можем слепить длинные и короткие дорожки. Затем выложить разноцветными камушками, горохом и фасолью. Игра 7. Угадай-ка На кинетическом песке любой предмет или штампик оставляет отличный, хорошо различимый след и из этого также получается отличная развивающая игра. Возьмите несколько разнообразных предметов, разровняйте песок на столе. Попробуйте оставить следы этими предметами на песке, посмотрите с ребенком, в чем их отличие. Само по себе это занятие отличная игра, но после того, как все доступные предметы оставили свой след на песке можно пойти дальше и играть в угадайку. Один из играющих берет любой предмет и оставляет им след на песке, а второму играющему нужно угадать что же за предмет оставил след на песке. Периодически меняйтесь с ребенком ролями. Также можно поиграть и с животными домашними и дикими. Поискать "где чей след?" Игра 8. Кто выше? У кинетического песка очень интересные свойства. С одной стороны формы, сделанные из песка очень прочные, с другой стороны, как только давление сверху достигает определенного предельного веса строение рушится. Соответственно, вы можно использовать это свойство для игры. Задача построить башню как можно выше. Строим высокую башню кинетического песка. Если играют двое то побеждает тот, чья башня будет выше и дольше продержится. Если вы играете на одной стороне, то просто тренируйтесь, чтобы построить башню как можно выше, из как можно большего количества элементов. Также можно построить высокие и низкие башни, большие и маленькие. С какого возраста можно играть с кинетическим песком? Также с помощью кинетического песка можно обыгрывать различные сюжеты сказок.©Детская психология для специалистов и родителей. Онлайн школа |
РЕБЕНОК С РАС В ЛЕСУ: РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПОИСКУДарья Орлова-Жерновая
ЧТО УЧЕСТЬ ПРИ ПОИСКОВОЙ ОПЕРАЦИИ: Определить поведенческий профиль:
Использовать дроны и тепловизоры
Ориентироваться по ручьям и оврагам
Основные особенности аутичных детей
Аудиоответы: что может "включить", а что "выключить" Совет при поиске: используйте аудио с телефона - фразу или песню, которую ребенок любит и часто повторяет. Это может "открыть" его внимание. Мелтдаун (сенсорная перегрузка):
Важно: в момент мелтдауна речь и инструкции не воспринимаются. Ребенок не будет реагировать на внешние стимулы. Может пораниться или навредить себе. Шатдаун (закрытие от мира): особенности
Нарушения проприоцепции (чувства тела в пространстве)
Дети с такими нарушениями часто ищут тесные укрытия. Что нужно помнить при поиске аутичного ребенка:
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПРИ ПОИСКЕ АУТИЧНОГО РЕБЕНКАПоведенческий анализ перед выходом Уточнить у родителей:
Следы и приметы Ищите:
Учет времени суток и погоды
Минимум шума, максимум повторения
Тактильные и визуальные "якоря"
Используйте технологии
После обнаружения — что делать?
У автора есть страница на facebook Другие статьи о РАС на сайте: ОСОБЕННОСТИ ПОИСКА ПРОПАВШИХ ДЕТЕЙ С АУТИЗМОМ |
|
Mēs visi gribam, lai mūsu bērni justos droši, mierīgi un saprasti. Bet ir brīži, kad ar parastu mierinājumu nepietiek. Kad sirsniņu nospiež trauksme, pārmaiņas šķiet pārlieku lielas, un emocijas ņem virsroku. Tieši šādās situācijās palīgā nāk nodarbības silto graudu kastē – īpašs process, kas palīdz bērniem atgūt līdzsvaru, savukārt vecākiem – ieraudzīt un saprast bērna vajadzības. Kas ir nodarbības silto graudu kastē?Tā nav tikai spēlēšanās ar graudiem. Tas ir izzinošs, terapeitisks process visai ģimenei, kurā, sadarbojoties ar speciālistu, iespējams mazināt bērna stresu un uzlabot gan fizisko, gan psihoemocionālo stāvokli. Metodes autore, speciālā pedagoģe Inese Grīnvalde, stāsta: “Mēs darbojamies, kāpjot iekšā graudos un pildot dažādus vingrinājumus. Nodarbība notiek trīs daļās – attīstošajā, uzdevumu un nomierinošajā.” Katrai no tām ir savs mērķis, un visas kopā tās palīdz bērnam ieelpot dziļāk un atgūt mieru. Kāpēc tieši graudi?Siltie graudi nav nejaušība. Saskaroties ar tiem, caur pieskārieniem tiek aktivizēti ādas receptori, īpaši pirkstu galos, kas savukārt sūta signālus smadzenēm. Tie mazina stresu, rosina laimes hormonu izdalīšanos un pozitīvi iedarbojas uz runas centriem. Tas ir maigs, bet iedarbīgs veids, kā palīdzēt bērnam nomierināties. “Graudi ir dzīvi. Tie smaržo, tie ir patīkami taustei,” saka Inese. Kā notiek nodarbība?Nodarbība notiek trīs posmos:
Kam šī metode piemērota?Šīs nodarbības ir radītas bērniem, kuriem ikdienā ir vajadzīgs vairāk – vairāk drošības, vairāk sapratnes, vairāk miera. Tiem, kuri:
Kā sagatavoties nodarbībai?Nav jāsagaida brīdis, kad jau nepieciešams psihologs vai psihoterapeits. Silto graudu metode darbojas preventīvi. Bērniem līdzi jāņem:
Sākumā bērns var būt piesardzīgs – vēlēties palikt biksēs vai notīrīt rokas no graudiem. Tas ir normāli. Īpaši jūtīgiem bērniem taktilās sajūtas ir liela daļa no viņu iekšējās pasaules. Silta vide – silta sajūta“Siltums ir visu lietu mērs. Mēs jūtamies labi, kad mums ir silti – fiziski un emocionāli,” saka Inese Grīnvalde. Nodarbības silto graudu kastē ir ne tikai sensoro prasmju treniņš, bet arī vietas radīšana drošai klātbūtnei. Tā ir telpa, kur bērns jūtas pieņemts, sadzirdēts un saprasts. Un reizēm tas ir viss, kas bērnam vajadzīgs, lai viņš varētu augt mierīgi un pārliecinoši. Grauds – simbols un sajūtaGraudi terapijā nav izvēlēti nejauši – to forma, smarža, faktūra un nozīme latviešu kultūrā rada pozitīvas asociācijas un atmiņas. Tie ir dzīvi, silti un patiesi, gluži kā bērna emocionālā pasaule, kurai dažkārt vienkārši vajag maigu pieskārienu. (c) maminuklubs.lv |
|
Несколько фактов о пропавших детях с аутизмом по данным Национального центра пропавших и эксплуатируемых детей (NCMEC, США):
Основные особенности поиска пропавших детей с аутизмом:
Практические советы для первого контакта с найденным аутичным ребенком:
Другие статьи о РАС на сайте: ОСОБЕННОСТИ ПОИСКА ПРОПАВШИХ ДЕТЕЙ С АУТИЗМОМ |
|
«Регресс» на почве стресса — это не настоящий регресс, вы не совсем теряете навыки, просто стресс вызывает проблемы, из-за которых вы больше не можете ими пользоваться. Для того, чтобы делать в течение обычного дня то же самое, что и нейротипики, мы тратим намного больше эмоциональных и психических ресурсов. Это означает, что в конце дня ресурсов у нас меньше. И если добавится что-то еще, у нас окажется меньше ресурсов, чем нужно.
Давайте предположим, что у всех изначальный банк ресурсов равен 100. Нейротипик тратит на функционирование в течение обычного дня 10 единиц. Аутичному человеку приходится потратить 80 единиц. Добавьте к этому стресс, допустим, он стоит 50 единиц, и получится, что в то время, когда нейротипик до сих пор неплохо функционирует, от аутичного человека требуют, чтобы он потратил 130 единиц, в то время как он располагает лишь 100 единицами.
Это означает, что всем нам приходится от чего-то отказываться. Возможно, от того, чтобы говорить или смотреть другим людям в глаза, от ухода за собой или от присутствия в социальных ситуациях. Возможно, мы справляемся с задачами более аутичным образом. Как только физический стресс уменьшается, то мы либо заново учимся это делать, либо навыки возвращаются к нам автоматически. Сенсорная перегрузка оказывает такой же эффект. То же самое относится и к социальной перегрузке.
Умение справляться с аутизмом означает, что вы должны тщательно следить за своими 100 единицами. Есть предел тому, с чем вы можете справиться, прежде чем засунете голову под подушку и свернетесь калачиком. Тот факт, что аутисты достигают предела быстрее, чем типичные люди, означает, что для нас особенно важно контролировать уровень стресса и требования окружающего мира.
Есть множество способов управлять вашими психическими ресурсами, и вот лишь некоторые из них:
Помните: Аутичный мозг имеет другие требования, и если вы не будет выполнять требования своего мозга, то у вас гарантированно возникнут проблемы. "(с) b17.ru Другие статьи о РАС на сайте: ОСОБЕННОСТИ ПОИСКА ПРОПАВШИХ ДЕТЕЙ С АУТИЗМОМ |
|
Konsultē Sanita Mitenberga, pediatre Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā.
Vispārējā attīstībaDaudzi ģimenes ārsti un pediatri bērna vispārējo attīstību vērtē, izmantojot speciālas attīstības līknes, – vienreiz gadā atzīmē svaru un augumu un, bērnam augot, var novērot, vai līkne turpinās adekvāti un normas robežās vai tomēr ir kāpumi un/vai kritumi. Ja līkne ir nevienmērīga, ārsts var secināt, ka attīstība ir traucēta, un meklēt tam iemeslus – vai pie vainas ir kāda slimība, varbūt dzīvesveids. Vecāki, piemēram, bieži sūdzas, ka bērns slikti ēd
Tad šī attīstības līkne var palīdzēt novērtēt, vai tas ietekmē bērna augšanu vai ne. Ja bērns aug atbilstošisavam vecumam un ķermeņa uzbūvei, viss kārtībā. Redzes pārbaudeVecumā no 13 līdz 24 mēnešiem bērniem pieejama valsts apmaksāta vizīte pie acu ārsta. Ja pirms tam jau nav sūdzību par redzi, tā parasti ir pirmā vizīte pie šī speciālista. Nākamā būtu veicama triju gadu vecumā, pēc tam 6–7 gadu vecumā, pirms došanās uz skolu. Acu ārsts pārbauda, vai bērnam nav kādas acu problēmas, šķielēšana, lemj, vai nepieciešams valkāt brilles; pastāsta par ikdienas paradumiem, kas var veicināt redzes bojāšanos. Zobu veselībaPirmo reizi pie zobārsta vai higiēnista bērnu būtu ieteicams aizvest līdz divu gadu vecumam – lai viņš iepazīstas ar zobārsta krēslu un to, kā šis ārsts strādā. Sliktāk, ja pirmā vizīte pie zobārsta notiek tad, ja ir jau radušās kādas problēmas. Tā bērnam var būt gana traumatiska pieredze un ietekmēt viņa patiku un vēlmi iet pie zobārsta turpmāk. Ja ar zobiņiem viss labi, zobārsts veic nelielu higiēnu (cik nu bērns ļaujas), pastāsta par zobiņu kopšanas paradumiem, pārbauda sakodienu, mēles saitīti. Profilaktiski pie zobārsta vai higiēnista būtu ieteicams doties vienreiz gadā. Bērniem līdz 18 gadu vecumam zobārstniecības pakalpojumi ir valsts apmaksāti pilnā apmērā, tikai jāvēršas pie ārsta, kas tos nodrošina. Vienreiz gadā valsts apmaksā arī bērnu zobu higiēnu vecumā no diviem līdz 18 gadiem.
Divas reizes gadā valsts apmaksātu zobu higiēnu bērns var saņemt 7, 11 un 12 gadu vecumā. StājaNo apmēram triju gadu vecuma ārsts pievērš īpašu uzmanību bērna stājai, pēdām. (Mazākiem bērniem ķermenis vēl nav tik attīstīts, lai spriestu par paliekošām problēmām.) Ja ģimenes ārsts vai pediatrs konstatē kādas stājas grūtības, viņš var nosūtīt bērnu pie ķirurga, ortopēda vai – visbiežāk – pie rehabilitologa, kurš parasti nosaka ārstniecisko vingrošanu. Jāatceras gan, ka valsts apmaksātais ārstnieciskās vingrošanas kurss ir nepietiekams un ir ļoti svarīgi vajadzīgos vingrojumus veikt regulāri – vai nu par maksu pie speciālista, vai mājās. Ja bērns sācis sportot, jāizvērtē nepieciešamība papildus vingrot, lai vienmērīgi attīstītu ķermeni. Dzimumorgānu attīstībaBiežāk problēmas šajā jomā novērojamas zēniem. Iespējams, paši vecāki jau pamanījuši kādas problēmas ar urīna strūklu, priekšādiņu, kura neatvelkas, vai oliņu novietojumu. Visas bažas var un vajag pārrunāt ar ārstu. Ja pašiem nav skaidrības, kāda ir dzimumorgānu normāla attīstība atbilstošajā vecumā, jālūdz ārstam novērtēt situāciju. Ja būs kādas novirzes no normas, bērns tiks nosūtīts vizītē pie bērnu urologa. Meitenītēm šajā jomā sarežģījumi novērojami retāk. Visbiežāk tās ir aizaugušas dzimumlūpiņas, bet to parasti pamana jau piedzimstot. Uzvedība un aktivitātes līmenisJa dzemdībās bijuši kādi sarežģījumi, visbiežāk bērns tiek nosūtīts pie neirologa jau pirmā gada laikā. Vēlākā vecumā nepieciešamību pēc neirologa konsultācijas visbiežāk saista ar bērna paaugstinātu aktivitātes līmeni, ar aizdomām par hiperaktivitāti un uzmanības deficīta sindromu. Ja neirologs tiešām konstatē, ka bērns nevis vienkārši ir ļoti aktīvs, bet tā varētu būt diagnoze, seko vizīte pie bērnu psihiatra un ārstēšanās. Valodas attīstībaPie logopēda bērnu var nosūtīt tad, ja ģimenes ārsts vai pediatrs novērtē, ka bērns nepareizi izrunā kādas skaņas, šļupst, nesaka kādu burtu. Ja grūtības runāt bērnam ir piecu sešu gadu vecumā, visticamāk, būs nepieciešamas regulāras vizītes pie logopēda. Mūsdienās šāda iespēja ir daudzos bērnudārzos. Vēlāk – skolās. SvarsDaudziem bērniem mūsdienās ir ēšanas problēmas – kāds ēd ļoti maz un tas īpaši satrauc vecākus, kāds, tieši otrādi, pārāk daudz vai neveselīgi. Ja ģimenes ārsts kādā brīdī bērnam novēro lieko svaru, viņš var lemt par labu vizītei pie endokrinologa, lai pārbaudītu hormonu līmeni. Tāpat vecāki var saņemt rekomendācijas novērtēt un mainīt ģimenes ēšanas paradumus. "(с)santa.lv |













