В категории материалов: 24
Показано материалов: 11-20
Страницы: « 1 2 3 »

Сортировать по: Дате

"Vai labai mentālai veselībai ir nepieciešamas fiziskās aktivitātes? Vai labāk ir skriet, peldēt, staigāt vai varbūt tam patiesībā ir mazsvarīga loma ko darām, galvenais – lai darām? Šajā Bērnu mentālās veselības nedēļā pirmo reizi ar mums kopā Klāvs Ēvelis, LU pasniedzējs, zinātniskais asistents, kurš patreiz vēl studē bioloģijas doktorantūras programmā.


Lekcijā par fizisko aktivitāšu lomu bērna/pusaudža mentālajā veselībā, Klāvs pastāstīs, kas tad īsti notiek smadzenēs un mūsu ķermenī, kad sportojam, kāpēc fiziskās aktivitātes ir svarīgas bērniem un pusaudžiem, kādu ieguvumu tās dod, un vai fizisko aktivitāšu var būt par daudz?" (c) debesmanna.com



2025g. ‘Runā ar mani’ Debesmannas  ieraksti :

  1. "Runā ar mani". Uzmanības noturība un koncentrēšanās.
  2. "Runā ar mani". Pirmā vizīte pie ginekologa. Kā sagatavoties?
  3. "Runā ar mani". No dzīvesspēka līdz laimei – kā veidot veselīgu ģimenes vidi?
  4. "Runā ar mani." Klusais sapnis – uzaugt ģimenē. Ārpusģimenes aprūpes izaicinājumi un ieguvumi.
  5. "Runā ar mani." Fizisko aktivitāšu loma bērnu un pusaudžu mentālajā veselībā.
  6. "Runā ar mani."  Kā brūk un sabrūk šķirtie tēvi?
  7. "Runā ar mani." Kas kopīgs bērna zobu veselībai ar mentālo veselību?
  8. "Runā ar mani." Vai bērni arī var izdegt?
  9. "Runā ar mani." Veselīgu robežu nozīme ģimenē.
  10. "Runā ar mani." Saliktās ģimenes – ieguvumi, zaudējumi, izaicinājumi
  11. "Runā ar mani." Mums ir bērni, bet nav seksa.
  12. "Runā ar mani." Kā uzturs var ietekmēt pusaudža veselību?
  13. "Runā ar mani." Neredzamā nasta – kā vecāku psihiskā veselība veido bērna pasauli?
  14. "Runā ar mani." Dzimtes identitāte. Kas tas ir un kā veidojas?
  15. "Runā ar mani." Sarežģīta uzvedība un laika izjūta.

Iepriekšējie Debesmannas ieraksti :

  1. Vai viegli būt jaunam?
  2. Kāpēc ''ābols nekrīt tālu no ābeles''?
  3. Pāraprūpe - lāča pakalpojums bērnam
  4. Runā ar mani: kad vecāki šķiras
  5. Bērna seksualitāte - atklāti par tabu tēmām.
  6. Atbalsts vecākiem un bērniem
  7. Palīdzēt sev, lai palīdzētu bērnam
  8. Diagnoze: vai spriedums uz mūžu?
  9. Perfekcionisms - bērna draugs vai bieds?
прочие | Просмотров: 24 | Добавил: jurgensones | Дата: 05.03.2025 | Комментарии (0)

"Katrs bērns ir pelnījis uzaugt ģimenē, bet dažkārt bērns neuzaug ģimenē kopā ar bioloģiskajiem vecākiem. Šajā sarunā ar ārstu-psihoterapeitu Artūru Miksonu mēs runāsim par bērniem, kas uzaug ārpusģimenes aprūpē.

  • Kādi ir riski bērna mentālai veselībai, kurš neaug kopā ar bioloģiskajiem vecākiem? 
  • Kas ir galvenie izaicinājumi bērna aprūpējošai ģimenei? 
  • Kā palīdzēt bērnam dziedēt traumatisko pieredzi un ar kādiem psiholoģiskiem šķēršļiem var saskarties bērna aprūpējošā ģimene, kad bērns ģimenē ienāk ar tiesas lēmumu? 

 

Apskatīsim arī resursus, ko bērns var iegūt, kad nonāk ārpusģimenes aprūpē, kas sekmē viņa attīstību. Uz šiem un daudziem citiem jautājumiem atbildes meklēs sarunas moderatore Elīna Baltskara 4. marta lielajā sarunā ar ārstu-psihoterapeitu Artūru Miksonu." (c) debesmanna.com



2025g. ‘Runā ar mani’ Debesmannas  ieraksti :

  1. "Runā ar mani". Uzmanības noturība un koncentrēšanās.
  2. "Runā ar mani". Pirmā vizīte pie ginekologa. Kā sagatavoties?
  3. "Runā ar mani". No dzīvesspēka līdz laimei – kā veidot veselīgu ģimenes vidi?
  4. "Runā ar mani." Klusais sapnis – uzaugt ģimenē. Ārpusģimenes aprūpes izaicinājumi un ieguvumi.
  5. "Runā ar mani." Fizisko aktivitāšu loma bērnu un pusaudžu mentālajā veselībā.
  6. "Runā ar mani."  Kā brūk un sabrūk šķirtie tēvi?
  7. "Runā ar mani." Kas kopīgs bērna zobu veselībai ar mentālo veselību?
  8. "Runā ar mani." Vai bērni arī var izdegt?
  9. "Runā ar mani." Veselīgu robežu nozīme ģimenē.
  10. "Runā ar mani." Saliktās ģimenes – ieguvumi, zaudējumi, izaicinājumi
  11. "Runā ar mani." Mums ir bērni, bet nav seksa.
  12. "Runā ar mani." Kā uzturs var ietekmēt pusaudža veselību?
  13. "Runā ar mani." Neredzamā nasta – kā vecāku psihiskā veselība veido bērna pasauli?
  14. "Runā ar mani." Dzimtes identitāte. Kas tas ir un kā veidojas?
  15. "Runā ar mani." Sarežģīta uzvedība un laika izjūta.

Iepriekšējie Debesmannas ieraksti :

  1. Vai viegli būt jaunam?
  2. Kāpēc ''ābols nekrīt tālu no ābeles''?
  3. Pāraprūpe - lāča pakalpojums bērnam
  4. Runā ar mani: kad vecāki šķiras
  5. Bērna seksualitāte - atklāti par tabu tēmām.
  6. Atbalsts vecākiem un bērniem
  7. Palīdzēt sev, lai palīdzētu bērnam
  8. Diagnoze: vai spriedums uz mūžu?
  9. Perfekcionisms - bērna draugs vai bieds?
прочие | Просмотров: 25 | Добавил: jurgensones | Дата: 04.03.2025 | Комментарии (0)

"

Klīniskā psiholoģe Aija Krišjāne ar mums kopā ir jau otro gadu un šajā Bērnu mentālās veselības nedēļā vadīs lekciju par dzīvesspēku (angļu valodā – resilience). Savā lekcijā Aija atbildēs uz šādiem jautājumiem: 

  • Kas ir dzīvesspēks?
  • Vai dzīvesspēks piemīt mums visiem?
  • Kā mēs varam palīdzēt bērnam stiprināt savu dzīvesspēku?
  • Dzīvesspēks un attiecības ģimenē. " (c) debesmanna.com


2025g. ‘Runā ar mani’ Debesmannas  ieraksti :

  1. "Runā ar mani". Uzmanības noturība un koncentrēšanās.
  2. "Runā ar mani". Pirmā vizīte pie ginekologa. Kā sagatavoties?
  3. "Runā ar mani". No dzīvesspēka līdz laimei – kā veidot veselīgu ģimenes vidi?
  4. "Runā ar mani." Klusais sapnis – uzaugt ģimenē. Ārpusģimenes aprūpes izaicinājumi un ieguvumi.
  5. "Runā ar mani." Fizisko aktivitāšu loma bērnu un pusaudžu mentālajā veselībā.
  6. "Runā ar mani."  Kā brūk un sabrūk šķirtie tēvi?
  7. "Runā ar mani." Kas kopīgs bērna zobu veselībai ar mentālo veselību?
  8. "Runā ar mani." Vai bērni arī var izdegt?
  9. "Runā ar mani." Veselīgu robežu nozīme ģimenē.
  10. "Runā ar mani." Saliktās ģimenes – ieguvumi, zaudējumi, izaicinājumi
  11. "Runā ar mani." Mums ir bērni, bet nav seksa.
  12. "Runā ar mani." Kā uzturs var ietekmēt pusaudža veselību?
  13. "Runā ar mani." Neredzamā nasta – kā vecāku psihiskā veselība veido bērna pasauli?
  14. "Runā ar mani." Dzimtes identitāte. Kas tas ir un kā veidojas?
  15. "Runā ar mani." Sarežģīta uzvedība un laika izjūta.

Iepriekšējie Debesmannas ieraksti :

  1. Vai viegli būt jaunam?
  2. Kāpēc ''ābols nekrīt tālu no ābeles''?
  3. Pāraprūpe - lāča pakalpojums bērnam
  4. Runā ar mani: kad vecāki šķiras
  5. Bērna seksualitāte - atklāti par tabu tēmām.
  6. Atbalsts vecākiem un bērniem
  7. Palīdzēt sev, lai palīdzētu bērnam
  8. Diagnoze: vai spriedums uz mūžu?
  9. Perfekcionisms - bērna draugs vai bieds?
прочие | Просмотров: 23 | Добавил: jurgensones | Дата: 04.03.2025 | Комментарии (0)

"

Ir bērni, jaunieši un pieaugušie, kuri ir impulsīvi vai eksplozīvi nevis tāpēc, ka viņi ir slikti audzināti, izlaisti vai ļauni, bet tāpēc, ka viņiem trūkst spējas uztvert un saprast laiku. Laika izjūta ir būtiska, lai bērns varētu plānot, kontrolēt savu uzvedību un palikt emocionālajā līdzsvarā. Bez laika izjūtas viņi bieži tiek sodīti par “sliktu uzvedību”, kas patiesībā izriet no nespējas izprast un strukturēt laiku.

– Viņi var vēlēties kādu lietu tūlīt vai ar kādu izrēķināties nekavējoties, jo viņiem ir sajūta, ka nākotnes nav.
– Viņi mēdz atlikt uzdevumus līdz pēdējam brīdim, jo visu laiku šķiet, ka “vēl ir laiks,” un pēkšņi laika vispār nav.
– Parasti viņi neizprot, kā mazās darbības tagad var ietekmēt nākotnes rezultātu.
– Tā visa sekas ir paaugstināta trauksme, zema pašapziņa un konflikti ar citiem.

Labā ziņa ir tā, ka laika izjūtu var trenēt gan maziem, gan lieliem bērniem un arī pieaugušiem. Kā?" (c) debesmanna.com



2025g. ‘Runā ar mani’ Debesmannas  ieraksti :

  1. "Runā ar mani". Uzmanības noturība un koncentrēšanās.
  2. "Runā ar mani". Pirmā vizīte pie ginekologa. Kā sagatavoties?
  3. Runā ar mani. No dzīvesspēka līdz laimei – kā veidot veselīgu ģimenes vidi?
  4. "Runā ar mani." Klusais sapnis – uzaugt ģimenē. Ārpusģimenes aprūpes izaicinājumi un ieguvumi.
  5. "Runā ar mani." Fizisko aktivitāšu loma bērnu un pusaudžu mentālajā veselībā.
  6. "Runā ar mani."  Kā brūk un sabrūk šķirtie tēvi?
  7. "Runā ar mani." Kas kopīgs bērna zobu veselībai ar mentālo veselību?
  8. "Runā ar mani." Vai bērni arī var izdegt?
  9. "Runā ar mani." Veselīgu robežu nozīme ģimenē.
  10. "Runā ar mani." Saliktās ģimenes – ieguvumi, zaudējumi, izaicinājumi
  11. "Runā ar mani." Mums ir bērni, bet nav seksa.
  12. "Runā ar mani." Kā uzturs var ietekmēt pusaudža veselību?
  13. "Runā ar mani." Neredzamā nasta – kā vecāku psihiskā veselība veido bērna pasauli?
  14. "Runā ar mani." Dzimtes identitāte. Kas tas ir un kā veidojas?
  15. "Runā ar mani." Sarežģīta uzvedība un laika izjūta.

Iepriekšējie Debesmannas ieraksti :

  1. Vai viegli būt jaunam?
  2. Kāpēc ''ābols nekrīt tālu no ābeles''?
  3. Pāraprūpe - lāča pakalpojums bērnam
  4. Runā ar mani: kad vecāki šķiras
  5. Bērna seksualitāte - atklāti par tabu tēmām.
  6. Atbalsts vecākiem un bērniem
  7. Palīdzēt sev, lai palīdzētu bērnam
  8. Diagnoze: vai spriedums uz mūžu?
  9. Perfekcionisms - bērna draugs vai bieds?
прочие | Просмотров: 45 | Добавил: jurgensones | Дата: 02.03.2025 | Комментарии (0)

"

Ir bērni, jaunieši un pieaugušie, kuri ir impulsīvi vai eksplozīvi nevis tāpēc, ka viņi ir slikti audzināti, izlaisti vai ļauni, bet tāpēc, ka viņiem trūkst spējas uztvert un saprast laiku. Laika izjūta ir būtiska, lai bērns varētu plānot, kontrolēt savu uzvedību un palikt emocionālajā līdzsvarā. Bez laika izjūtas viņi bieži tiek sodīti par “sliktu uzvedību”, kas patiesībā izriet no nespējas izprast un strukturēt laiku.

– Viņi var vēlēties kādu lietu tūlīt vai ar kādu izrēķināties nekavējoties, jo viņiem ir sajūta, ka nākotnes nav.
– Viņi mēdz atlikt uzdevumus līdz pēdējam brīdim, jo visu laiku šķiet, ka “vēl ir laiks,” un pēkšņi laika vispār nav.
– Parasti viņi neizprot, kā mazās darbības tagad var ietekmēt nākotnes rezultātu.
– Tā visa sekas ir paaugstināta trauksme, zema pašapziņa un konflikti ar citiem.

Labā ziņa ir tā, ka laika izjūtu var trenēt gan maziem, gan lieliem bērniem un arī pieaugušiem. Kā?" (c) debesmanna.com



2025g. ‘Runā ar mani’ Debesmannas  ieraksti :

  1. "Runā ar mani". Uzmanības noturība un koncentrēšanās.
  2. "Runā ar mani". Pirmā vizīte pie ginekologa. Kā sagatavoties?
  3. "Runā ar mani". No dzīvesspēka līdz laimei – kā veidot veselīgu ģimenes vidi?
  4. "Runā ar mani." Klusais sapnis – uzaugt ģimenē. Ārpusģimenes aprūpes izaicinājumi un ieguvumi.
  5. "Runā ar mani." Fizisko aktivitāšu loma bērnu un pusaudžu mentālajā veselībā.
  6. "Runā ar mani."  Kā brūk un sabrūk šķirtie tēvi?
  7. "Runā ar mani." Kas kopīgs bērna zobu veselībai ar mentālo veselību?
  8. "Runā ar mani." Vai bērni arī var izdegt?
  9. "Runā ar mani." Veselīgu robežu nozīme ģimenē.
  10. "Runā ar mani." Saliktās ģimenes – ieguvumi, zaudējumi, izaicinājumi
  11. "Runā ar mani." Mums ir bērni, bet nav seksa.
  12. "Runā ar mani." Kā uzturs var ietekmēt pusaudža veselību?
  13. "Runā ar mani." Neredzamā nasta – kā vecāku psihiskā veselība veido bērna pasauli?
  14. "Runā ar mani." Dzimtes identitāte. Kas tas ir un kā veidojas?
  15. "Runā ar mani." Sarežģīta uzvedība un laika izjūta.

Iepriekšējie Debesmannas ieraksti :

  1. Vai viegli būt jaunam?
  2. Kāpēc ''ābols nekrīt tālu no ābeles''?
  3. Pāraprūpe - lāča pakalpojums bērnam
  4. Runā ar mani: kad vecāki šķiras
  5. Bērna seksualitāte - atklāti par tabu tēmām.
  6. Atbalsts vecākiem un bērniem
  7. Palīdzēt sev, lai palīdzētu bērnam
  8. Diagnoze: vai spriedums uz mūžu?
  9. Perfekcionisms - bērna draugs vai bieds?
прочие | Просмотров: 29 | Добавил: jurgensones | Дата: 02.03.2025 | Комментарии (0)

"Veiksmīgs bērnudārza gads sākas ar pareizu bērnu adaptāciju jaunajai videi. Šajā lekcijā "Pakāpeniska adaptācija" psiholoģe Simona Dimanta dalīsies zināšanās, kāpēc pakāpeniska pāreja ir būtisks atbalsts gan bērniem, gan pedagogiem. Pakāpeniska adaptācija palīdz izveidot stabilu pamatu bērna emocionālajai labsajūtai, atvieglo audzinātāju darbu un veicina mierīgu mācību procesa uzsākšanu.

Šajā nodarbībā Tu uzzināsi:

  1. Kā organizēt pakāpenisku adaptāciju bērnudārzā, lai bērniem būtu droša un mierīga pāreja uz jauno vidi.
  2. Kāpēc pakāpeniska adaptācija ir resursu ietveroša un ilgtermiņā sniedz atbalstu pedagogiem.
  3. Praktiskas metodes, kā ieviest adaptācijas posmus ikdienas darbā ar bērniem.
  4. Atbildes uz aktuāliem jautājumiem, kas saistīti ar adaptācijas procesu.


Lekciju vada Simona Dimanta - sertificēta bērnu psiholoģe, ar plašu pieredzi darbā ar bērniem un pedagogiem. Simona ir bērnu emocionālās attīstības eksperte un UDHS koučs, kura palīdz pedagogiem izprast bērna emocionālās vajadzības un veidot efektīvus audzināšanas procesus."(c)Mīlēt Izglītoti


Citie "Mīlēt Izglītoti" ieraksti :

  1. Pakāpeniska adaptācija bērnudārzā
  2. Tematiskie rīti vecākiem - Kas mūsdienās ir vīrietis un tēvs
  3. Svarīgākais par vecumposmu no 4 līdz 16 gadiem
  4. Kas ir cieņpilna audzināšana
  5. Kā bērniem mācīt emociju regulācijas prasmes ar emociju aktivitātes kārtīm
  6. Kā tiek diagnosticēti UDHT?
прочие | Просмотров: 28 | Добавил: jurgensones | Дата: 14.10.2024 | Комментарии (0)

"Šajā Tematiskie rīti vecākiem ierakstā diskutējam par tēmu: "Kas ir vīrietis un tēvs mūsdienās?".

Kopā ar viesiem – Kasparu Kalebu (digitālā mārketinga aģentūras vadītāju) un Modri Kalnciemu (attiecību un pašizziņas centra dibinātāju, uzņēmēju, astrologu) – apspriedām izaicinājumus, ar kuriem saskaras mūsdienu vīrieši un tēvi.

Diskusijā iekļāvām tēmas par sabiedrības stereotipiem, spiedienu un lomām, kas tiek piešķirtas vīriešiem ģimenē un sabiedrībā."(c)Mīlēt Izglītoti


Citie "Mīlēt Izglītoti" ieraksti :

  1. Pakāpeniska adaptācija bērnudārzā
  2. Tematiskie rīti vecākiem - Kas mūsdienās ir vīrietis un tēvs
  3. Svarīgākais par vecumposmu no 4 līdz 16 gadiem
  4. Kas ir cieņpilna audzināšana
  5. Kā bērniem mācīt emociju regulācijas prasmes ar emociju aktivitātes kārtīm
  6. Kā tiek diagnosticēti UDHT?
прочие | Просмотров: 31 | Добавил: jurgensones | Дата: 25.09.2024 | Комментарии (0)

Latvijā dzīvo vairāk nekā seši tūkstoši bērnu ar kustību, dzirdes vai redzes traucējumiem. Liela daļa šo bērnu ikdienā apmeklē rehabilitācijas vai fizioterapijas nodarbības, tomēr vien nedaudzi iesaistās arī piemērotās sportiskās aktivitātēs.


  • Kas ir bērnu parasports un kādas ir iespējas ar to nodarboties Latvijā? 
  • Kā tas veicina bērnu fizisko un emocionālo veselību?
  • Kā sporta aktivitātes palīdz bērniem ar invaliditāti rehabilitācijas procesā?
  • Kāda pieredze ir vecākiem, kuru bērni nodarbojas ar parasportu? 

Par šiem un citiem jautājumiem sarunājas biedrības “Bērnu un jauniešu Para sporta apvienība” prezidente Natālija Novikova, Bērnu slimnīcas Fizikālās un rehabilitācijas medicīnas ārste Alisa Beikirhe un ratiņtenisa parasportistes mamma Karina Mosko. Sarunu vada bijusī parabobslejiste, satura veidotāja Annija Kļaviņa. 

Vairāk par iespējām nodarboties ar parasportu atradīsiet biedrības “Bērnu un jauniešu parasporta apvienība” Facebook lapā:   Bērnu un Jauniešu Para Sporta Apvienība. (c)veselapasaule.lv


Citi ieraksti:

  1. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 1. epozode: Epilepsija
  2. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 2. epozode: Vasara bez traumām
  3. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 3. epizode: Bērnu parasports
  4. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 4. epizode: Mācīšanās traucējumi
  5. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 5. epizode: Kā pamanīt paškaitējumu?
  6. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 6. epizode: Galvassāpes bērniem un jauniešiem

 

прочие | Просмотров: 33 | Author: 3. epizode: Bērnu parasports | Добавил: jurgensones | Дата: 19.08.2024 | Комментарии (0)

"Uzzini par 4-16 gadus vecu bērnu uzvedības īpatnībām un savlaicīgi izvairies no nepatīkamiem pārsteigumiem!

  1. Vai tu piedzīvo to, ka bērns runā pretī, izsaka rupjus vārdus?
  2. Lai ko tu darītu, bērns neklausa un speciāli apsaukājas.
  3. Šī ir viena uzvedības forma, bet iemesls, kāpēc bērns to dara, 4, 7 vai 12 gadu vecumā ir atšķirīgs.


Noklausies nodarbību un uzzini svarīgāko par vecumposmu no 4 līdz 16 gadu vecumam."(c)Mīlēt Izglītot


Citie "Mīlēt Izglītoti" ieraksti :

  1. Pakāpeniska adaptācija bērnudārzā
  2. Tematiskie rīti vecākiem - Kas mūsdienās ir vīrietis un tēvs
  3. Svarīgākais par vecumposmu no 4 līdz 16 gadiem
  4. Kas ir cieņpilna audzināšana
  5. Kā bērniem mācīt emociju regulācijas prasmes ar emociju aktivitātes kārtīm
  6. Kā tiek diagnosticēti UDHT?
прочие | Просмотров: 26 | Добавил: jurgensones | Дата: 06.08.2024 | Комментарии (0)

"Bērna attīstība no 4 līdz 7 gadu vecumam.Mūsdienās vecāki saskaras ar milzīgu informācijas apjomu un dažādām audzināšanas pieejām, kas var radīt apjukumu un nedrošību.

  1. Nodarbībā izrunājām apgalvojumus un mītus par to, kas ir cieņpilnas audzināšanas metode
  2. Bērna viedoklis ir jāņem vērā.
  3. Bērnam nav jāpakļaujas vecāka iegribām.
  4. Vecākiem ir jāņem vērā bērna vajadzības.
  5. Mūsdienās bērniem ir tikai vajadzības, bet nav pienākumu.
  6. Ar bērnu ir jādiskutē.


Nodarbība ir paredzēta ikvienam, kurš ikdienā ir kopā ar maziem, vidējiem vai lieliem bērnie"(c)Mīlēt Izglītot


Citie "Mīlēt Izglītoti" ieraksti :

  1. Pakāpeniska adaptācija bērnudārzā
  2. Tematiskie rīti vecākiem - Kas mūsdienās ir vīrietis un tēvs
  3. Svarīgākais par vecumposmu no 4 līdz 16 gadiem
  4. Kas ir cieņpilna audzināšana
  5. Kā bērniem mācīt emociju regulācijas prasmes ar emociju aktivitātes kārtīm
  6. Kā tiek diagnosticēti UDHT?
прочие | Просмотров: 27 | Добавил: jurgensones | Дата: 16.06.2024 | Комментарии (0)


1-10 11-20 21-24
Для детей с нарушениями развития
Для детей с ограниченной подвижностью
Воплотить мечты особенных детей
Подарить дни счастья особым детям