В категории материалов: 10
Показано материалов: 1-10

Сортировать по: Дате


Tiešsaistes seminārā piedalīsies:
Rēzeknes pamatskolas-attīstības centra izglītības metodiķe, logopēde Ilze Tolopilo.
Lektore:
- pastāstīs par savu pieredzi darbā ar mācību materiāliem, kuri pieejami Rēzeknes pamatskolas-attīstības centra tīmekļa vietnē;
- sniegs ieteikumus mācību materiālu izveidei, kā arī iepazīstinās ar tīmekļa vietnēm jaunu mācību materiālu veidošanai.(c) Valsts izglītības satura centrs

1. Vietnes no tiešsaistes seminārā:

ESF projekta "Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide" sagatavotie metodiskie materiāli (2011-2013)

specialaispedagogs.lv

2. Vietnes materiālu iztrādāšanai;

Vienkārši un skaidri («Vieglā valoda»):

Papildus vizuālais atbalsts (attēli, ikonas, piktogrammas, utt.)

Attēli (nav jānorāda autortiesības)

Radi attēlus pats (mākslīgais intelekts)

Attēla fona noņemšana

Krustvārdu mīklu ģenerators tiešsaistē

Radi mūziku ar www.suno.com  


Vietnes materiālu izstrādāšanai

Izstrādātie un pieejamie mācību materiāli mājas lapā www.riac.lv

 

образование | Просмотров: 4 | Добавил: jurgensones | Дата: 02.11.2025 | Комментарии (0)

 

RVP Labklājības departaments un SIA „Latvian Holidays” aicina pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu vecākus uz tiešsaistes nodarbībām par svarīgām tēmām, kas skar bērnu psihoemocionālo veselību:

1. “Bērna adaptācija, uzsākot skolas gaitas 1. klasē” – nodarbības laikā tiks apskatīti jautājumi, kas ir adaptācija; sākumskolas vecuma bērnu vecumposma raksturojums adaptācijas spēju kontekstā; kā bērnu emocionāli un praktiski sagatavot skolas gaitu uzsākšanai; kā noteikt vai adaptācija norit veiksmīgi; trauksmes zvani – pazīmes, ka bērnam ir grūtības adaptēties un kā palīdzēt bērnam šādās situācijās; priekšnosacījumi veiksmīgai vecāku sadarbībai ar skolu, lai veicinātu veiksmīgu bērna adaptēšanos;

2. “Bērna adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē” – nodarbības laikā tiks apskatīti jautājumi par 1,5-3 un 4-6 gadu vecumposma raksturojumu adaptācijas spēju kontekstā; kā bērnu emocionāli un praktiski sagatavot bērnudārza gaitu uzsākšanai; kā noteikt vai adaptācija norit veiksmīgi; trauksmes zvani – pazīmes, ka bērnam ir grūtības adaptēties; priekšnosacījumi veiksmīgai vecāku sadarbībai ar pirmsskolas izglītības iestādi, lai veicinātu veiksmīgu bērna adaptēšanos;

3. “Bērna pašapziņas stiprināšanas nozīme, veidojot uzticības pilnas attiecības ar bērnu” – nodarbības laikā tiks diskutēts par drošības izjūtas nepieciešamību attiecībās; vecāku iespējām veicināt drošības izjūtu bērnam attiecībās ar vecākiem; piesaisti, un tās stiliem; drošās piesaistes veidošanos un ieteikumiem trauksmainas vai izvairīgas piesaistes gadījumos;

4. “Bērnu smadzeņu attīstība dažādos vecuma posmos. Kā sekmēt harmoniskas personības izaugsmi” – nodarbībā tiks apskatītas sekojošas tēmas:

  • cilvēka smadzeņu attīstības, funkcionēšanas principi. Smadzeņu nobriešana ārpus mātes ķermeņa, kas daudzkārt palielina vecāku ietekmi uz smadzeņu procesiem un bērna smadzeņu attīstību;
  • smadzeņu attīstība prenetālajā, jaundzimušā un zīdaiņa vecumā, bērna attīstības uzdevumi, vecāku loma, idejas vecāka – bērna sadarbībai, kas attīsta mazuli;
  • mazbērna un pirmsskolas vecuma bērna smadzeņu attīstības aspekti – verbalā intelekta attīstība, attīstības uzdevumi šajā vecumā, tipiskas grūtības, audzināšanas principi, ņemot vērā bērna smadzeņu nobriešanu;
  • jaunākais skolas vecums, iekšējā un ārējā regulācija, algoritmu un darbību shēmu apguve, sadarbības spēju attīstība;
  • atipiska smadzeņu attīstība – ieteicamie diagnostikas un intervences algoritmi bērniem ar UDHS, autiskā spektra traucējumiem, valodas vai specifiskiem mācīšanās traucējumiem;
  • audzināšana atbilstoši bērna attīstības uzdevumiem, kas sekmē harmoniskas personības attīstību;

5. “Kā ikdienā audzināt un emocionāli atbalstīt izteikti jūtīgu bērnu?” – nodarbībā tiks apskatīti jautājumi kā atpazīt izteikti jūtīgu bērnu; kāpēc ir svarīgi par to runāt; kādi ir biežākie mīti un nepareizi pieņēmumi par izteikti jūtīgiem bērniem; kā vide un audzināšana ietekmē izteikti jūtīgu bērnu; kā veidot ikdienas rutīnas un vidi, kas mazina pārstimulāciju; kā vecākiem parūpēties par savu labsajūtu, lai efektīvāk atbalstītu jūtīgu bērnu; kā veicināt pašregulāciju – iemācīt jūtīgam bērnam pārvaldīt emocijas atbilstoši viņa vecumam; kā rīkoties situācijās, kad bērns ir satraukts vai pārslogots; kā palīdzēt bērnam grūtās sociālās situācijās vai pārmaiņās; kā sabalansēt uzmanību starp brāļiem/māsām, ja viens no bērniem ir izteikti jūtīgs; kā veidot sadarbību ar bērnudārzu/skolu; kā atšķirt temperamenta iezīmi – izteiktu jūtīgumu no neitrālās attīstības traucējumiem u.c.;

6. “Kā attīstīt emocionālo intelektu un sociālās kompetences pirmsskolas vecuma bērnam, mācot atpazīt, izprast, regulēt un izteikt savas emocijas veselīgā veidā” – nodarbībā tiks pārrunāts kā veicināt pirmsskolas vecuma bērna izpratni par efektīvas komunikācijas prasmēm harmonisku attiecību veidošanai, kā mācīt bērnam saprast un pārvaldīt sevi, saprast citus, veicinot pozitīvu emocionālo mijiedarbību ar apkārtējiem, t.sk. ar vienaudžiem, kā bērnam mācīt pieņemt apzinātus lēmumus, lai, turpmāk veidojot attiecības, spētu izvēlēties cieņpilnu rīcību, tostarp konfliktsituācijās.

 

Nodarbībās būs gan noderīga informācija, gan praktiski ieteikumi no pieredzējušiem psihologiem.

  • Dalība nodarbībās ir bezmaksas.
  • Ir iespēja pieteikties vairākām nodarbībām.
  • Nodarbības notiek dažādās dienās un laikos.
  • Nodarbības vada sertificēti klīniskie un veselības psihologi.

Vietu skaits katrā nodarbībā ir ierobežots, tāpēc aicinām pieteikties jau tagad! Pieteikšanās anketa: ej.uz/nodarbibasvecakiemtiessaiste

образование | Просмотров: 13 | Добавил: jurgensones | Дата: 20.06.2025 | Комментарии (0)

Sēžot skolas solā, vai ikkatrs no mums savulaik ir sajuties tā, ka netiek līdzi skolotājas norādījumiem. Kādam vajag uzmanīgāk ieklausīties, kādam - paskaidrot vēlreiz, kādam citam – pārlasīt un apdomāt. Bet ko darīt tad, ja tomēr nepadodas lasīšana un rakstīšana vai arī matemātiskas darbības izrādās gluži vai „ķīniešu ābece”? Šādu problēmu īstais apzīmējums, iespējams, ir mācīšanās traucējumi.

Lasīt tālāk....

 

образование | Просмотров: 24 | Author: Mācīšanās traucējumi. Kā saņemt kva | Добавил: jurgensones | Дата: 30.01.2025 | Комментарии (0)

 

Bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, skolas laikā nākas krietni piepūlēties, lai tiktu citiem līdzi. Mēs, apkārtējie, varam viņiem palīdzēt. Kā? 

Raidieraksta epizodes vadītājs Miks Jānis Caune. Pabeidzis Rīgas Kultūru vidusskolu, tagad studē vēsturi Latvijas Universitātē un trenējas vieglatlētikā Ogres Sporta centrā. Mikam ir grūtības ar lasīšanu, ko sauc par disleksiju, to viņš zina jau kopš 3. klases. Bet, pateicoties labam atbalstam, Miks ir iemācījies mācīties. 

Sarunā piedalīsies: Liene Vītola, bērnu psihiatre Bērnu slimnīcas Bērnu un jauniešu psihiskās veselības centrā, Anete Bromulte, audiologopēde 

Bērnu slimnīcas Bērnu un jauniešu psihiskās veselības centrā, Anna Zaula, direktores pienākumu izpildītāja Jaunciema pamatskolā un iekļaujošās izglītības eksperte. (c)veselapasaule.lv


Citi ieraksti:

  1. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 1. epozode: Epilepsija
  2. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 2. epozode: Vasara bez traumām
  3. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 3. epizode: Bērnu parasports
  4. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 4. epizode: Mācīšanās traucējumi
  5. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 5. epizode: Kā pamanīt paškaitējumu?
  6. Bērnu slimnīcas raidieraksts Vesela pasaule - 6. epizode: Galvassāpes bērniem un jauniešiem

Vēl par mācīšanās traucējumiem vietnē:

образование | Просмотров: 26 | Author: 4. epizode: Mācīšanās traucējumi | Добавил: jurgensones | Дата: 11.09.2024 | Комментарии (0)


Для детей с нарушениями развития
Для детей с ограниченной подвижностью
Воплотить мечты особенных детей
Подарить дни счастья особым детям