Показано материалов: 1-10
|
Tiešsaistes seminārā piedalīsies:
Rēzeknes pamatskolas-attīstības centra izglītības metodiķe, logopēde Ilze Tolopilo.
Lektore:
- pastāstīs par savu pieredzi darbā ar mācību materiāliem, kuri pieejami Rēzeknes pamatskolas-attīstības centra tīmekļa vietnē;
- sniegs ieteikumus mācību materiālu izveidei, kā arī iepazīstinās ar tīmekļa vietnēm jaunu mācību materiālu veidošanai.(c) Valsts izglītības satura centrs
1. Vietnes no tiešsaistes seminārā: 2. Vietnes materiālu iztrādāšanai; Vienkārši un skaidri («Vieglā valoda»): Papildus vizuālais atbalsts (attēli, ikonas, piktogrammas, utt.)
Attēli (nav jānorāda autortiesības) Radi attēlus pats (mākslīgais intelekts)
Attēla fona noņemšana Krustvārdu mīklu ģenerators tiešsaistē Radi mūziku ar www.suno.com Vietnes materiālu izstrādāšanai
Izstrādātie un pieejamie mācību materiāli mājas lapā www.riac.lv
|
|
RVP Labklājības departaments un SIA „Latvian Holidays” aicina pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu vecākus uz tiešsaistes nodarbībām par svarīgām tēmām, kas skar bērnu psihoemocionālo veselību: 1. “Bērna adaptācija, uzsākot skolas gaitas 1. klasē” – nodarbības laikā tiks apskatīti jautājumi, kas ir adaptācija; sākumskolas vecuma bērnu vecumposma raksturojums adaptācijas spēju kontekstā; kā bērnu emocionāli un praktiski sagatavot skolas gaitu uzsākšanai; kā noteikt vai adaptācija norit veiksmīgi; trauksmes zvani – pazīmes, ka bērnam ir grūtības adaptēties un kā palīdzēt bērnam šādās situācijās; priekšnosacījumi veiksmīgai vecāku sadarbībai ar skolu, lai veicinātu veiksmīgu bērna adaptēšanos; 2. “Bērna adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē” – nodarbības laikā tiks apskatīti jautājumi par 1,5-3 un 4-6 gadu vecumposma raksturojumu adaptācijas spēju kontekstā; kā bērnu emocionāli un praktiski sagatavot bērnudārza gaitu uzsākšanai; kā noteikt vai adaptācija norit veiksmīgi; trauksmes zvani – pazīmes, ka bērnam ir grūtības adaptēties; priekšnosacījumi veiksmīgai vecāku sadarbībai ar pirmsskolas izglītības iestādi, lai veicinātu veiksmīgu bērna adaptēšanos; 3. “Bērna pašapziņas stiprināšanas nozīme, veidojot uzticības pilnas attiecības ar bērnu” – nodarbības laikā tiks diskutēts par drošības izjūtas nepieciešamību attiecībās; vecāku iespējām veicināt drošības izjūtu bērnam attiecībās ar vecākiem; piesaisti, un tās stiliem; drošās piesaistes veidošanos un ieteikumiem trauksmainas vai izvairīgas piesaistes gadījumos; 4. “Bērnu smadzeņu attīstība dažādos vecuma posmos. Kā sekmēt harmoniskas personības izaugsmi” – nodarbībā tiks apskatītas sekojošas tēmas:
5. “Kā ikdienā audzināt un emocionāli atbalstīt izteikti jūtīgu bērnu?” – nodarbībā tiks apskatīti jautājumi kā atpazīt izteikti jūtīgu bērnu; kāpēc ir svarīgi par to runāt; kādi ir biežākie mīti un nepareizi pieņēmumi par izteikti jūtīgiem bērniem; kā vide un audzināšana ietekmē izteikti jūtīgu bērnu; kā veidot ikdienas rutīnas un vidi, kas mazina pārstimulāciju; kā vecākiem parūpēties par savu labsajūtu, lai efektīvāk atbalstītu jūtīgu bērnu; kā veicināt pašregulāciju – iemācīt jūtīgam bērnam pārvaldīt emocijas atbilstoši viņa vecumam; kā rīkoties situācijās, kad bērns ir satraukts vai pārslogots; kā palīdzēt bērnam grūtās sociālās situācijās vai pārmaiņās; kā sabalansēt uzmanību starp brāļiem/māsām, ja viens no bērniem ir izteikti jūtīgs; kā veidot sadarbību ar bērnudārzu/skolu; kā atšķirt temperamenta iezīmi – izteiktu jūtīgumu no neitrālās attīstības traucējumiem u.c.; 6. “Kā attīstīt emocionālo intelektu un sociālās kompetences pirmsskolas vecuma bērnam, mācot atpazīt, izprast, regulēt un izteikt savas emocijas veselīgā veidā” – nodarbībā tiks pārrunāts kā veicināt pirmsskolas vecuma bērna izpratni par efektīvas komunikācijas prasmēm harmonisku attiecību veidošanai, kā mācīt bērnam saprast un pārvaldīt sevi, saprast citus, veicinot pozitīvu emocionālo mijiedarbību ar apkārtējiem, t.sk. ar vienaudžiem, kā bērnam mācīt pieņemt apzinātus lēmumus, lai, turpmāk veidojot attiecības, spētu izvēlēties cieņpilnu rīcību, tostarp konfliktsituācijās.
Nodarbībās būs gan noderīga informācija, gan praktiski ieteikumi no pieredzējušiem psihologiem.
Vietu skaits katrā nodarbībā ir ierobežots, tāpēc aicinām pieteikties jau tagad! Pieteikšanās anketa: ej.uz/nodarbibasvecakiemtiessaiste |
|
|
|
Bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi, skolas laikā nākas krietni piepūlēties, lai tiktu citiem līdzi. Mēs, apkārtējie, varam viņiem palīdzēt. Kā? Raidieraksta epizodes vadītājs Miks Jānis Caune. Pabeidzis Rīgas Kultūru vidusskolu, tagad studē vēsturi Latvijas Universitātē un trenējas vieglatlētikā Ogres Sporta centrā. Mikam ir grūtības ar lasīšanu, ko sauc par disleksiju, to viņš zina jau kopš 3. klases. Bet, pateicoties labam atbalstam, Miks ir iemācījies mācīties. Sarunā piedalīsies: Liene Vītola, bērnu psihiatre Bērnu slimnīcas Bērnu un jauniešu psihiskās veselības centrā, Anete Bromulte, audiologopēde Bērnu slimnīcas Bērnu un jauniešu psihiskās veselības centrā, Anna Zaula, direktores pienākumu izpildītāja Jaunciema pamatskolā un iekļaujošās izglītības eksperte. (c)veselapasaule.lv Citi ieraksti:
Vēl par mācīšanās traucējumiem vietnē:
|
|
Tēma: Komunikācija ar pacientiem, ar kuriem iespējama tikai neverbālā komunikācija Prezentē: Laura Ķevere – Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas bērnu psihiatre
Citi ieraksti:
Vēl par retam slimībam vietnē: |
|
Tēma: Komunikācijas grūtības, izaicinājumi ikdienas praksē ar reto slimību pacientiem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi. Prezentē: Sabīne Laktiņa - Reto slimību koordinācijas centra Reto slimību pediatre (Bērnu klīniskā universitātes slimnīca) Citi ieraksti:
Vēl par retam slimībam vietnē: |
|
Tēma: Individuālās intervences plāns kā instruments komandas darbam alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas ieviešanā skolas vidē Prezentē: Ina Gruzdiņa – Izglītības metodiķe, Rīgas 5. pamatskolas-attīstības centra speciālās izglītības skolotāja
Citi ieraksti:
Vēl par retam slimībam vietnē: |
|
Tēma: Multidisciplinārās komandas darbs un nozīme alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas ieviešanā skolas vidē Prezentē:
Citi ieraksti:
Vēl par retam slimībam vietnē: |
|
Tēma: Pieredzes stāsts, kā ģimenē veicies ar AAK ieviešanu un izmantošanu ikdienā. Prezentē: Vecāku pārstāve Oksana Mazūra
Citi ieraksti:
Vēl par retam slimībam vietnē: |
|
Tēma: Uzvedības stratēģijas neverbāliem bērniem Prezentē: Iluta Vilnīte - Rīgas 5. pamatskolas-attīstības centra direktore
Citi ieraksti:
Vēl par retam slimībam vietnē: |

