Показано материалов: 1-9
|
"30.maija Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes sēdē tika pieņemts lēmums par Daugavpils valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jaunatnes lietu un sporta pārvalde” iesaisti projektā “PROTI un DARI 2.0”. Projekta “PROTI un DARI 2.0” mērķis ir attīstīt mērķa grupas jauniešu prasmes un veicināt viņu iesaisti mācību pasākumos un izglītības ieguvē (tai skaitā aroda apguvē pie amata meistara), nodarbinātībā vai Nodarbinātības valsts aģentūras īstenotajos pasākumos, kā arī nevalstisko organizāciju vai jauniešu centru darbībā.
Projekta “PROTI un DARI 2.0” mērķa grupa ir jaunieši, kuri pirms iesaistes projektā ir vecumā no 15 līdz 29 gadiem (ieskaitot) un nemācās, nestrādā, neapgūst arodu un nav reģistrēti Nodarbinātības valsts aģentūrā kā bezdarbnieki.
Kopējais pieejamais finansējums projekta realizēšanai ir 6 525 000 euro (no tā elastības finansējums – 1 029 482 euro), t.sk., Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) līdzekļi 85 % apmērā no kopsummas un valsts budžeta līdzfinansējums 15 % apmērā no kopsummas. Tas nozīmē, ka no sākuma projektam būs pieejami 5 495 518 euro un lēmums par elastības finansējuma 1 029 482 euro apmērā piešķiršanu projektam tiks pieņemts, izvērtējot līdz 31.12.2024. projektā iesaistīto jauniešu skaitu (noteiktais sasniedzamais mērķis – 450 jaunieši).
Kopā projektā plānots iesaistīt 2250 jauniešus (pie nosacījuma, ja tiks piešķirts elastības finansējums). Šajā situācijā būs īpaši svarīgi pēc sadarbības līgumu noslēgšanas pēc iespējas ātrāk uzsākt mērķa grupas jauniešu iesaisti projektā. Daugavpilī tiek plānots iesaistīt projektā ap 40 jauniešiem līdz 2024.gada beigām.
Projekta ietvaros jauniešiem būs pieejamas daudzveidīgas atbalsta aktivitātes:
Projekta īstenošanas pamats Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumi Nr. 722 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.4. pasākuma "Sekmēt NEET jauniešu integrēšanos izglītībā un nodarbinātībā" īstenošanas noteikumi” (MK noteikumi Nr.722). " (c) www.daugavpils.lv Lasīt vairāk.... |
|
PAR ATBALSTA GRUPĀM: Katras tematiskās atbalsta grupas ietvaros paredzētas 12 nodarbības par dažādām tēmām, kas tiks pielāgotas un papildinātas atbilstoši grupas dalībnieku vajadzībām. Nodarbības uzsāksim ar š.g. martu. Klātienes tematiskās atbalsta grupas norisināsies 10 Latvijas pilsētās: Rīgā, Jēkabpilī, Aizkrauklē, Rēzeknē, Daugavpilī, Cēsīs, Madonā, Saldū, Ventspilī un Grobiņā. Katrā grupā tiks uzņemti 12 dalībnieki.
Informāciju par katra grupas veida norisi un pieteikšanās kārtību skatīt zemāk. https://atbalstafonds.lv/atbalsta-aplis https://atbalstafonds.lv/izaugsmes-grupa https://atbalstafonds.lv/atbalsta-grupa Tematiskās atbalsta grupas īsteno Bērnu aizsardzības centrs sadarbībā ar nodibinājumu “Sociālā atbalsta un izglītības fonds” Eiropas Sociālā fonda Plus līdzfinansētā projekta Nr. 4.3.6.5/1/24/I/001 “Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm” ietvaros. "(c) atbalstafonds.lv |
|
Nacionālajā izglītības iespēju datubāzē (NIID.LV) ir apkopota informācija par uzņemšanu 2024./2025. mācību gadā profesionālās izglītības programmās cilvēkiem ar invaliditāti, prognozējamu invaliditāti un/vai dažāda rakstura funkcionāliem traucējumiem. Profesionālās izglītības programmas, kuras ir izstrādātas vai pielāgotas personām ar funkcionāliem traucējumiem, invaliditāti vai prognozējamu invaliditāti, īsteno tehnikumi un koledžas. Par katru izglītības iestādi rakstā sniegta arī cita noderīga informācija par papildu iespējām: dienesta viesnīcu, rehabilitācijas iespējām, atbalsta personālu, vides pieejamību u.c. NB! Pirms dokumentu iesniegšanas iesakām vecākiem vai topošajiem audzēkņiem sazināties ar izglītības iestādi un precizēt, vai izvēlētajā programmā uzņem jauniešus ar konkrētajiem traucējumiem (ar vai bez speciālā koda)! Lasīt tālāk.... |
|
1. Noteikumi nosaka prasības, kādas izvirzāmas vispārējās izglītības iestādēm (turpmāk – izglītības iestādes), lai to īstenotajās pirmsskolas, vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām (turpmāk – izglītojamie). |
|
“Iekļaujošo Vēstnieku” ietvaros ir izveidots mentoru tīkls, lai jauniešiem ar speciālām vajadzībām sniegtu atbalstu un padomu, jo ne vienmēr to spēj dot ģimene. Mentori savu atbalstu sniedz arī pēc skolas beigšanas, līdz brīdim, kad jaunietis kļuvis par pilnvērtīgu sabiedrības locekli. Lūk viens piemērs mentora darbam. Mentore Vita Drulle sniedza atbalstu Lienei (vārds mainīts), kas mācījās Rīgas 3.pamatskolā profesionālās pamatizglītības grupā. Pēc skolas beigšanasLiene iestājās Rīgas tūrisma un radošās industrijas tehnikumā. Mentora atbalsts bija nepieciešams gan 1. un 2., gan arī 3.studiju gadā. Ne visos gadījumos īpašie jaunieši spēj kārtot eksāmenus kā to paredz standarta izglītība. Tāpēc mentore konsultējās ar speciālistiem.Valsts Izglītības satura centrā, klīnisko psihologu un psihiatru, kā rezultātā Liene sava veselības stāvokļa dēļ ieguva pamatotu atbrīvojumu no eksāmeniem. Tā kā Lienes ģimene neiesaistās šo jautājumu risināšanā, nesniedz nepieciešamo atbalstu izglītības turpināšanā un attīstībā, bez mentores Vitas Drulles aktīvas darbības nebūtu iespējama jaunietes turpmākā karjeras attīstība. Šobrīd ir iespējams sazināties ar šādiem mentoriem: |
|
|
![]() Piektdien, 30. augustā, plkst. 11.00, notika Biedrība Papardes zieds un Izglītības un zinātnes ministrijas organizēts pasākums, kas veltīts jaunu izglītojošu materiālu vieglajā valodā izdošanai, kuri paredzēti jauniešiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem.
Šo grāmatu izdošanas mērķis ir atbalstīt ģimenes sarunās ar bērniem par ķermeņa pārmaiņām, attiecību veidošanu un vardarbības prevenciju. Tāpat šie materiāli palīdzēs veidot atbalsta sistēmu ģimenēm, kuras audzina bērnus ar intelektuālās attīstības traucējumiem, valsts un pašvaldību līmenī.
Grāmatas bez maksas saņemamas, piesakoties https://ej.uz/ieva_un_aleksis
|
|
Laipni lūdzam Bērnu slimnīcas fonda adaptētajā programmā “Viegliem soļiem”! Šī apmācību programma ir paredzēta vecākiem, kuri audzina bērnus ar autiskā spektra traucējumiem vai par kuru bērniem ir aizdomas, ka nākotnē viņiem varētu tikt diagnosticēts autisms. Programma “Viegliem soļiem” (“Simple steps”) ir izveidota Ziemeļīrijā un ir adaptēta Latvijas situācijai ar mērķi, nodrošināt ģimenes ar pierādījumos balstītām metodēm, kuras var izmantot mājas apstākļos brīžos, kad nav iespējas tikt pie ABA speciālista. Latvijā šī programma vecākiem Latvijā tiek piedāvāta bez maksas. |
|
Programma "STOP 4-7" ir multimodāla (vienlaikus atsevišķās grupās strādā gan ar bērnu, gan vecākiem, gan skolotājiem) agrīnās intervences programma 4 līdz 7 gadus veciem bērniem ar uzvedības problēmām - bērns ir dusmīgs/viegli aizkaitināms, zaudē savaldīšanos, ātri apvainojas, uzvedas izaicinoši (strīdas, ignorē noteikumus, kaitina un vaino citus utt., ir agresīvs (sit, sper, kaujas, met/plēš mantas utt.). Programmas mērķis ir mazināt bērnu problemātisko uzvedību, mācot vecākus pielietot pozitīvās audzināšanas principus. Dati liecina, ka pēc programmas apguves bērnu agresīvā uzvedība samazinās tūliņ, turklāt izmaiņas ir noturīgas arī pēc 6 un 12 mēnešiem, bērni apgūst problēmu risināšanas prasmes un pakāpeniski mazinās izaicinošā un agresīvā uzvedība. Savukārt pēc vecāku apmācībām mainās audzināšanas principi - mazinās bērna fiziska sodīšana un nekonsekvence, pastiprinās pozitīvās audzināšanas pārsvars. Lasīt tālāk.... |




