В категории материалов: 9
Показано материалов: 1-9

Сортировать по: Дате

"30.maija Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes sēdē tika pieņemts lēmums par Daugavpils valstspilsētas pašvaldības iestādes “Jaunatnes lietu un sporta pārvalde” iesaisti projektā “PROTI un DARI 2.0”. Projekta “PROTI un DARI 2.0” mērķis ir attīstīt mērķa grupas jauniešu prasmes un veicināt viņu iesaisti mācību pasākumos un izglītības ieguvē (tai skaitā aroda apguvē pie amata meistara), nodarbinātībā vai Nodarbinātības valsts aģentūras īstenotajos pasākumos, kā arī nevalstisko organizāciju vai jauniešu centru darbībā.

 

Projekta “PROTI un DARI 2.0” mērķa grupa ir jaunieši, kuri pirms iesaistes projektā ir vecumā no 15 līdz 29 gadiem (ieskaitot) un nemācās, nestrādā, neapgūst arodu un nav reģistrēti Nodarbinātības valsts aģentūrā kā bezdarbnieki.

 

Kopējais pieejamais finansējums projekta realizēšanai ir 6 525 000 euro (no tā elastības finansējums – 1 029 482 euro), t.sk., Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) līdzekļi 85 % apmērā no kopsummas un valsts budžeta līdzfinansējums 15 % apmērā no kopsummas. Tas nozīmē, ka no sākuma projektam būs pieejami 5 495 518 euro un lēmums par elastības finansējuma 1 029 482 euro apmērā piešķiršanu projektam tiks pieņemts, izvērtējot līdz 31.12.2024. projektā iesaistīto jauniešu skaitu (noteiktais sasniedzamais mērķis – 450 jaunieši).

 

Kopā projektā plānots iesaistīt 2250 jauniešus (pie nosacījuma, ja tiks piešķirts elastības finansējums). Šajā situācijā būs īpaši svarīgi pēc sadarbības līgumu noslēgšanas pēc iespējas ātrāk uzsākt mērķa grupas jauniešu iesaisti projektā. Daugavpilī tiek plānots iesaistīt projektā ap 40 jauniešiem līdz 2024.gada beigām.

 

Projekta ietvaros jauniešiem būs pieejamas daudzveidīgas atbalsta aktivitātes:

  • regulārs individuāls mentora atbalsts (ne mazāk kā 20 stundas mēnesī),  kura laikā mentors sniedz atbalstu mērķa grupas jaunietim individuālās pasākumu programmas īstenošanā;
  • neformālās un ikdienas mācīšanās;
  • speciālistu (tostarp ārstniecības personāla) konsultācijas
  • dalība pasākumos (nometnes, semināri, sporta aktivitātes, kultūras pasākumi);
  • brīvprātīgais darbs;
  • iesaiste nevalstisko organizāciju un jauniešu centru aktivitātēs, pasākumos un projektos;
  • profesijas specifikas iepazīšana, tai skaitā vizītes uzņēmumos, lai izvēlētos iegūt profesionālo kvalifikāciju vai apgūt arodu pie amata meistara;
  • iesaiste vietējās sabiedriskajās aktivitātēs;
  • specifiski pasākumi mērķa grupas jauniešiem ar invaliditāti (piemēram, surdotulka pakalpojumi, asistenta pakalpojumi, specializētā transporta pakalpojumi);
  • pasākumi horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai (tai skaitā pandusu noma, indukcijas cilpu noma, jomas ekspertu konsultācijas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumi, subtitrēšanas un reāllaika) transkripcijas pakalpojumi). Pēc individuālās pasākumu programmas beigām, uzsākot nodarbinātību vai formālās izglītības apguvi, mērķa grupas jaunietim var tikt nodrošināts pēcprogrammas mentorings, tādējādi veicinot mērķa grupas jaunieša adaptāciju izglītības iestādē vai darbavietā.

 

Projekta īstenošanas pamats

Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumi Nr. 722 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.4. pasākuma "Sekmēt NEET jauniešu integrēšanos izglītībā un nodarbinātībā" īstenošanas noteikumi” (MK noteikumi Nr.722). " (c) www.daugavpils.lv

Lasīt vairāk....

Образование | Просмотров: 22 | Добавил: jurgensones | Дата: 04.05.2025 | Комментарии (0)

  • "“Atbalsta aplis” (klātienē) – palīdzēs bērnu ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku vecākiem, aizbildņiem un audžuģimenēm.
  •  “Izaugsmes grupa” (klātienē) – sniegs atbalstu bērniem un pusaudžiem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku.
  • Tiešsaistes tematiskā atbalsta grupa – risinās grūtības, ar kurām saskarās brāļi un māsas bērniem, kas cieš no uzvedības vai atkarību problēmām.

PAR ATBALSTA GRUPĀM:

Katras tematiskās atbalsta grupas ietvaros paredzētas 12 nodarbības par dažādām tēmām, kas tiks pielāgotas un papildinātas atbilstoši grupas dalībnieku vajadzībām. Nodarbības uzsāksim ar š.g. martu.

Klātienes tematiskās atbalsta grupas norisināsies 10 Latvijas pilsētās: Rīgā, Jēkabpilī, Aizkrauklē, Rēzeknē, Daugavpilī, Cēsīs, Madonā, Saldū, Ventspilī un Grobiņā.

Katrā grupā tiks uzņemti 12 dalībnieki.

  • Pirms pieteikties, lūdzam iepazīties ar tematiskās atbalsta grupas norises vietām un nodarbību grafiku (attēls zemāk).

Informāciju par katra grupas veida norisi un pieteikšanās kārtību skatīt zemāk.

https://atbalstafonds.lv/atbalsta-aplis

https://atbalstafonds.lv/izaugsmes-grupa

https://atbalstafonds.lv/atbalsta-grupa

Tematiskās atbalsta grupas īsteno Bērnu aizsardzības centrs sadarbībā ar nodibinājumu “Sociālā atbalsta un izglītības fonds” Eiropas Sociālā fonda Plus līdzfinansētā projekta Nr. 4.3.6.5/1/24/I/001 “Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām un to ģimenēm” ietvaros. "(c) atbalstafonds.lv

Образование | Просмотров: 35 | Добавил: jurgensones | Дата: 20.02.2025 | Комментарии (0)

 

Nacionālajā izglītības iespēju datubāzē (NIID.LV) ir apkopota informācija par uzņemšanu 2024./2025. mācību gadā profesionālās izglītības programmās cilvēkiem ar invaliditāti, prognozējamu invaliditāti un/vai dažāda rakstura funkcionāliem traucējumiem.

Profesionālās izglītības programmas, kuras ir izstrādātas vai pielāgotas personām ar funkcionāliem traucējumiem, invaliditāti vai prognozējamu invaliditāti, īsteno tehnikumi un koledžas. Par katru izglītības iestādi rakstā sniegta arī cita noderīga informācija par papildu iespējām: dienesta viesnīcu, rehabilitācijas iespējām, atbalsta personālu, vides pieejamību u.c.

NB! Pirms dokumentu iesniegšanas iesakām vecākiem vai topošajiem audzēkņiem sazināties ar izglītības iestādi un precizēt, vai izvēlētajā programmā uzņem jauniešus ar konkrētajiem traucējumiem (ar vai bez speciālā koda)!

Lasīt tālāk....

Образование | Просмотров: 37 | Добавил: jurgensones | Дата: 04.02.2025 | Комментарии (0)

1. Noteikumi nosaka prasības, kādas izvirzāmas vispārējās izglītības iestādēm (turpmāk – izglītības iestādes), lai to īstenotajās pirmsskolas, vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām (turpmāk – izglītojamie).

2. Izglītības iestāde nodrošina izglītojamam nepieciešamos atbalsta pasākumus atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam.

3. Izglītojamo atbilstoši valsts vai pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas (turpmāk – pedagoģiski medicīniskā komisija) atzinumam uzņem:

3.1. izglītības iestādes vispārizglītojošā klasē vai pirmsskolas izglītības grupā vispārējās izglītības programmas vai speciālās izglītības programmas apguvei;

3.2. izglītības iestādes speciālās izglītības klasē vai speciālās pirmsskolas izglītības grupā speciālās izglītības programmas apguvei.

4. Izglītojamiem, kuriem nav pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinuma, bet kuriem konstatētas attīstības vai mācīšanās grūtības, izglītības iestādes atbalsta speciālisti (izglītības vai klīniskais psihologs, logopēds, skolotājs logopēds vai speciālais pedagogs), pamatojoties uz pilngadīga izglītojamā, nepilngadīga izglītojamā vecāku, bāriņtiesas iecelto aizbildņu vai aizgādņu (turpmāk – likumiskais pārstāvis) iesniegumu, veic attiecīgi pedagoģisko vai psiholoģisko novērtējumu un sniedz atzinumu. Atzinumā norāda ieteicamos atbalsta pasākumus atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam vai citus izglītojamam piemērotus pasākumus. Ja izglītojamā likumiskais pārstāvis nesadarbojas ar izglītības iestādi, pedagoģiskais vai psiholoģiskais novērtējums tiek veikts pēc izglītības iestādes iniciatīvas, par to informējot izglītojamā likumisko pārstāvi. (c)https://likumi.lv/

Lasīt tālāk....

Образование | Просмотров: 34 | Добавил: jurgensones | Дата: 04.02.2025 | Комментарии (0)

“Iekļaujošo Vēstnieku” ietvaros ir izveidots mentoru tīkls, lai jauniešiem ar speciālām vajadzībām sniegtu atbalstu un padomu, jo ne vienmēr to spēj dot ģimene. Mentori savu atbalstu sniedz arī pēc skolas beigšanas, līdz brīdim, kad jaunietis kļuvis par pilnvērtīgu sabiedrības locekli.

Lūk viens piemērs mentora darbam.

Mentore Vita Drulle sniedza atbalstu Lienei (vārds mainīts), kas mācījās Rīgas 3.pamatskolā profesionālās pamatizglītības grupā. Pēc skolas beigšanasLiene iestājās Rīgas tūrisma un radošās industrijas tehnikumā. Mentora atbalsts bija nepieciešams gan 1. un 2., gan arī 3.studiju gadā.

Ne visos gadījumos īpašie jaunieši spēj kārtot eksāmenus kā to paredz standarta izglītība. Tāpēc mentore konsultējās ar speciālistiem.Valsts Izglītības satura centrā, klīnisko psihologu un psihiatru, kā rezultātā Liene sava veselības stāvokļa dēļ ieguva pamatotu atbrīvojumu no eksāmeniem.

Tā kā Lienes ģimene neiesaistās šo jautājumu risināšanā, nesniedz nepieciešamo atbalstu izglītības turpināšanā un attīstībā, bez mentores Vitas Drulles aktīvas darbības nebūtu iespējama jaunietes turpmākā karjeras attīstība. 

Šobrīd ir iespējams sazināties ar šādiem mentoriem:

Lasīt tālāk....

Образование | Просмотров: 30 | Добавил: jurgensones | Дата: 31.01.2025 | Комментарии (0)

 

“Lasāmkoks” veidots kā interaktīvs komunikācijas rīks un digitālā bibliotēka 4 dažādām vecuma grupām, kurā var gan lasīt grāmatas, gan aprakstus par bērnu literatūru, tās autoriem un ilustratoriem un skatīties animācijas filmiņas. Tāpat portāls sniegs aktuālu informāciju par pasākumiem, saistītiem ar bērnu literatūru un lasīšanas veicināšanu. Katrai vecuma grupai – pirmsskolas vecuma bērni, jaunākā skolas vecuma bērni, pusaudži, pieaugušie – ir atšķirīgs, bērnu grāmatu mākslinieka Reiņa Pētersona izstrādāts dizains.(c)Latvijas Nacionālā bibliotēka

Lasīt tālāk....

 

Образование | Просмотров: 23 | Author: “Lasāmkoks” | Добавил: jurgensones | Дата: 30.01.2025 | Комментарии (0)

 
Piektdien, 30. augustā, plkst. 11.00, notika Biedrība Papardes zieds un Izglītības un zinātnes ministrijas organizēts pasākums, kas veltīts jaunu izglītojošu materiālu vieglajā valodā izdošanai, kuri paredzēti jauniešiem ar intelektuālās attīstības traucējumiem.
 
Šo grāmatu izdošanas mērķis ir atbalstīt ģimenes sarunās ar bērniem par ķermeņa pārmaiņām, attiecību veidošanu un vardarbības prevenciju. Tāpat šie materiāli palīdzēs veidot atbalsta sistēmu ģimenēm, kuras audzina bērnus ar intelektuālās attīstības traucējumiem, valsts un pašvaldību līmenī.
 
Grāmatas bez maksas saņemamas, piesakoties  https://ej.uz/ieva_un_aleksis
 
Образование | Просмотров: 25 | Добавил: jurgensones | Дата: 19.01.2025 | Комментарии (0)

Laipni lūdzam Bērnu slimnīcas fonda adaptētajā programmā “Viegliem soļiem”!

Šī apmācību programma ir paredzēta vecākiem, kuri audzina bērnus ar autiskā spektra traucējumiem vai par kuru bērniem ir aizdomas, ka nākotnē viņiem varētu tikt diagnosticēts autisms. Programma “Viegliem soļiem” (“Simple steps”) ir izveidota Ziemeļīrijā un ir adaptēta Latvijas situācijai ar mērķi, nodrošināt ģimenes ar pierādījumos balstītām metodēm, kuras var izmantot mājas apstākļos brīžos, kad nav iespējas tikt pie ABA speciālista. Latvijā šī programma vecākiem Latvijā tiek piedāvāta bez maksas.

 https://viegliemsoliem.lv/

Образование | Просмотров: 43 | Добавил: jurgensones | Дата: 18.01.2025 | Комментарии (0)

Programma "STOP 4-7" ir multimodāla (vienlaikus atsevišķās grupās strādā gan ar bērnu, gan vecākiem, gan skolotājiem) agrīnās intervences programma 4 līdz 7 gadus veciem bērniem ar uzvedības problēmām - bērns ir dusmīgs/viegli aizkaitināms, zaudē savaldīšanos, ātri apvainojas, uzvedas izaicinoši (strīdas, ignorē noteikumus, kaitina un vaino citus utt., ir agresīvs (sit, sper, kaujas, met/plēš mantas utt.).

Programmas mērķis ir mazināt bērnu problemātisko uzvedību, mācot vecākus pielietot pozitīvās audzināšanas principus. Dati liecina, ka pēc programmas apguves bērnu agresīvā uzvedība samazinās tūliņ, turklāt izmaiņas ir noturīgas arī pēc 6 un 12 mēnešiem, bērni apgūst problēmu risināšanas prasmes un pakāpeniski mazinās izaicinošā un agresīvā uzvedība. Savukārt pēc vecāku apmācībām mainās audzināšanas principi - mazinās bērna fiziska sodīšana un nekonsekvence, pastiprinās pozitīvās audzināšanas pārsvars.

Lasīt tālāk....

Образование | Просмотров: 36 | Добавил: jurgensones | Дата: 06.01.2025 | Комментарии (0)


Для детей с нарушениями развития
Для детей с ограниченной подвижностью
Воплотить мечты особенных детей
Подарить дни счастья особым детям